Wednesday, April 30, 2008

Gril all around

Si Kiki ni masih boleh masuk ikut gril ni....

Ni tempat keje....wet kitchen







dia orang masih dok wat keje ....dah senja x siap2 lagi....





dah siap....last pasang pintu...

Lebih Selamat !


gril dipasang pada bahagian dapur....rase lebih selamatlah....tong gas leh letak kat sini, tangga aluminium etc.

tak lah rase takut bile kuar jemur kain malam2.
pas ni nak pasang awning pulak....duit advance pun dah dibayarkan. hope it will be ready soon.

Alkisah nyer.....

Dah dua hari dah x update blog. sibok ler bile skolah. isnin pulak asben baru blk dr kb...dia wat blk manik2!!! wow...manyeknye...pasni jahit manik kat sume tdg lah...bling2 la tdg2 kite nanti. tdg pun dia beli gak - 6 tdg bawal yg pelbagai jenis.

Ari selasa pas sekolah g bandar - mula2 g kat rayhar nak ambik beg2 wat umrah..tp beg2 tu belum ada lagi, yg dpt tag rayhar yg nak d jahit kat telekung jer.

beg2 akan di beri kemudian.

mc ju nak beli kain wat baju kurung lagi...g lah kat kamdar tu...byk jgak kain yg lawa2. die ambik 2 pasang RM167.00. myself punye asben pilih...murah jer.. 4 pasang RM170.00!!!! x kisah....janji materialnye elok & corak pun cantik...leh wat tambah koleksi.

keluar kamdar ujan lebat..pas tu g beli tkt bas ju.

pastu g komplek teruntum ambik spec ju.

pastu g nirwana, beli groceries & buah2...asben mcm biase ler...bab2 borong buah2 ni....durian, mangga...berkilo2 dibelinyer...mcmlah org kat umah ni ramai...

pastu asben beli telur...masuk jer dlm kete ..bau mcm tahi!!! hu hu hu...busuk giler sampai lekat kat tgn... rupenye telur tu dah pecah & busuk...mak ooo

die pun trus g tukar ler...lari bebudak kat counter tu....ha baru tau...lain kali jgn jual telur yg dah expired...

Sunday, April 27, 2008

Cooking Day

Semalam mase jln tu juppe kedai bakemate....so beli bbrp item such as muffin mix: original,blueberry & chocolate chips. i also bought the muffin cups made from Al foil. so easy for me to bake in a large amount at one time...
so..this morning at 7 ....start baking the blueberry muffin...yummy...smells nice & taste great...
mcrai is the first person to test the muffin..
sambil tu..buat nasi ayam utk lunch...dah lame x msk nasi ayam. bila asben xde..biase ler wat nasi ayam cos he doesn't like chicken rice...

pastu perap chicken wings for bbq tonite...surprise!! bbdak tu x tau pun...and i m going to fry macaroni too...kiranya wat dinner lah..

and then wat sejenis cookies...sempoi jer...letak oren paste ..follow recipe hanieliza
if i m rajin nak wat muffin lg tonite...nak angkat pi sek..leh bbdak lab tu rase..

Jalan2 dgn Mcrai

Sabtu semlm x sempat nak buka laptop. sibok skit g jln2 gan mcrai...


mula2 g kamdar...cari jubah seluar utk rai...xdak


pastu g mydin nak beli lg uncang selipar tu..ada 3 jer yg elok...so beli sume


pastu g parkson ktn plaza...beli ape tah ..lupe dah!!!! then g mkn mcD


balik tu renti kat giant


beli sandal scholl ...tp dia x suka pulak..hmm x tau ler...susoh bebenor nak puas hati bebdak leni..


balik singgah pulak kat nirwana..beli sos ikan nak wat kerabu mangga..mcju nak makan..


then..singgah umah tailor ambik baju yg dah siap & hantar jubah nak disingkatkan...

kerabu mangga....
kat umah x leh dok dapur sbb diorang dok pasang grill...

Thursday, April 24, 2008

Cuti Rehat Khas

Ari ni cuti rehat khas sehari kerana uruskan suntikan ju. pagi2 g ke poliklinik beserah.pas cucuk g bfast mkn nasi myk kat biase - tg api. hantar ju balik umah. kul 10 gitu g kmm.
dekat jer umah umi...sejam gitu dah pun sampai. x susah cari umah dia. dekat hospital - jln taha. sesampai mkn nasi dagang - sodaap gak.
pastu lunch..o..o..lupe betul nak ambil gmbr kat umah umi td. xpelah, lain kali g umah umi , ambik byk2.
sedap kerabu mangga mie buat....ratah2. Umi masak tomyam, asam pedas ikan bawal n yg best udang goreng bercili.
kol 2 bertolak blk kuantan. singgah kat mydin g cari uncang wat ltk selipar...jumpe...RM4.90@. beli 12 sumenye...leh bagi kat org lain gak.

Wednesday, April 23, 2008

2 minggu sudah berlalu...

teringat kat chek. ku doakan semoga Allah swt mencucuri rahmat ke atas rohnye.
Al-Fatihah.
x sempat chek nak g umrah bersama-sama dgn anak2nye..
gonna miss u so much.
kini aku dah jadi yatim piatu...

What a relief..

lega rasenye bile Ba tel pd jam 3 ptg td...dia dah dpt penjelasan dr rayhar...actually draman pggil staf rayhar ke ofisnye...so then baru jelas. so Ba kate everything must be submitted latest by this saturday 26 apr 08.
balek sek kol 4, lepas abis koko..pas solat asar terus g komplek teruntum..mc ju nak wat spec.
then kite g giant..mc ju nak beli sandal scholl. mc rai punye x beli lg kut dia x suke..kn g pilih sendiri.

Tuesday, April 22, 2008

Minggu yang tenang....

selepas tamat HAC 2008, lega sikit. thn ni kena wat pentas lg...ttp & berpencen..ha..ha. thn dpn nak cadangkan Sarifah Mansor jd ketua...npk dia ni bertanggungjawab & amat boleh diharap.

Seronok dpt jumpe gan Solehin & Emilia. Mereka kat KISAS Kajang. Both scored 9A in PMR 2007. I am so proud of them.



so, ari senin 21/4 tu kite cuti ler. g ronda2 kat megamall cari jubah. ingat nak beli utk umi & sa... dpt yg umi jer... sa punye xde sbb xdak saiz. sori dear.



asben belikan satu lg jubah utk i...cantik, ada kain velvet..RM205.00. dia dah bli 2 jubah hitam utk pakai g umrah nanti...e ..x sabar nak ke Mekah & Madinah.



















Mc Rai try jubah yg lama tp baru pakai sekali. ni beli kat KB ..tp ni jubah Mekah mari punye!!! Kiranye cukup dah jubah utk dibawa ke Tanah Suci nanti. Kat tailor ada lg 3 helai...satu hitam & dua yg bunge2. Yg rai punye ada satu lg & ju ada sepasang kurung putih - hitam.

Monday, April 21, 2008

Hari Anugerah Cemerlang 2008



semalam Hari Anugerah Cemerlang kali ke-22. gembira dpt jumpe ex-sdt eg solehin, emilia, husna dll.
thn ni spt biase, tugasku adalah hias pentas...ttp & bpencen!

wat simple2 jer sb i x daya nak angkat pasu dr umah...so wat ala kadar jer lah.....

gmbr ada tp dok dlm tel lg!!

i wanna sleep now...

Saturday, April 19, 2008

My heart is now in Medina and Mecca


Hari khamis g suntik kat polikilinik beserah. 4 of us ( E,mie & rai ) went together. Layanan yg baik dr k/tgn kat klinik ni.

x sakit pun. ramai gak org dtg utk suntikan vaksin nak g umrah ni. byr rm1 jer....dpt buku yg diiktirafkan oleh WHO.

blk tu g ambik gmbr kat kedai seri foto bt 3 - utk wat visa.

arini g ambk...wow besarnye...

Wednesday, April 16, 2008

Seminggu telah berlalu....

Al-Fatihah.
kini telah seminggu chek kembali ke Rahmatullah..semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 solehin.
kini terasa kehilangan bonda tercinta...
pagi td tel ba ...we chat for a while...
ptg ..emah msg...
ralat sungguh sebab x sempat juppe chek...
Aku berazam utk buat byk amal ibadat & hadiahkan pahalanya utk chek tersayang..
dah lah...i have no mood to write.

Wednesday, April 2, 2008

Minggu Yang Penat.....Penat....Penat....

Minggu yg penat!!
Monday ada xtra class until 4.30pm
Tuesday ada meeting HAC 2008
Wednesday ada koko.

Walaupun penat dgn pelbagai aktiviti sek, sempat jugak wat muffin.