Friday, May 28, 2010

Miss You...

:: SOYUZ ::

About two weeks have gone...
Do not know where you are now
No idea where to seek
Oh dear Soyuz
We miss you !

++++

:: MILO ::

Yang seksi ini Milo !
Juga telah lama menghilangkan diri..
Dulu..Milo akan pulang..untuk makan2..manja2..
Lepas itu dia akan pergi jalan2..cari kawan !
Cari girl-friend .. hehehe
Itu sebabnya..aku hanya kurung kucing2 itu menjelang maghrib
dan esok pagi akan dibebaskan..

Lama-kelamaan..Milo semakin tidak ingatkan rumah lagi
Dia lebih seronok dalam dunianya
Aku redha..
Biarlah dia pergi..asalkan dia bahagia !

Yang aku khuatir
Yang aku risau
Makan minum mereka
Tempat tidur mereka

Milo..we miss you too..

Now..I can only look at their photographs
Those sweet memories when we used to play together..

Bye Bye Luv !

Tuesday, May 25, 2010

S.H.A.B.S.U.K.A.


Lewat petang semalam...buat shabsuka
Saja suka suka...hahaha
Makan dengan roti..
Roti Gardenia..roti pratha..roti booom pun ada !


Ada sorang tak nak makan..
So buat sandwich telur untuk dia..
Ini terjadi kerana aku malas masak :((

Friday, May 21, 2010

Teringat !

:: 14 Mei 2009 ::
Ini hari terakhir aku melangkah keluar rumah menuju ke sekolah...
Kali terakhir catat kedatangan...
Dan kelas terakhir yang aku ajar...

Kenangan!

Wednesday, May 19, 2010

My first child...


::19th May 1977::

Happy Birthday to Salina bt Shamsudin

Semoga along dikurniakan kesihatan yang baik, panjang umur,murah rezeki dan mendapat

kecemerlangan di dunia dan akhirat.

++++

Along & suaminya

Salam sayang dari ma & ayah.


Sunday, May 16, 2010

Selamat Hari Guru

:: 16 Mei 2010::

SELAMAT HARI GURU

KEPADA SEMUA GURU

&

JUGA BEKAS GURU !


JASA GURU SENTIASA DALAM KENANGAN

Friday, May 14, 2010

Wedding Anniversary...


:: 14th May 2010 ::

Our 34th Wedding Anniversary!


We were then 23 years old

Too young to be married!

But

We have a Blessed Life together

Alhamdulillah, my deepest gratitude to Allah.



++++

Let me share with you a little reminder :

We never get what we want

We never want what we get

We never have what we like

We never like what we have

And still we live & love

That's life...

++++

Alhamdulillah to Allah The Al-Mighty!


Thursday, May 13, 2010

Rekacipta...

Dah lama betul kek lapis tu dok tersusun elok dalam bekas...
Nape tak diusik oleh anak2 ku..
Itu aku beli kat Bali airport...macam2 perisa.
Ada yang berperisa nangka, pandan, vanila,kopi...
Tak apalah..dah tak suka nak buat macamana kann..

So, hari ini aku rekaciptakan...
aku aturkan kek lapis itu dalam bekas,
kemudian aku tuangkan ke atasnya dengan puding segera nona perisa tembikai susu...
aku biarkan ianya sejuk sebentar..
Lepas itu...aku siramkan pula dengan jelli kristal nona perisa lime...
sejukkan...

^_^

^_^



Semua orang nak makan...
hehehe...mission accomplished!
yahooo...aku berjaya..

++++

Kejayaan kita raikan bersama..

So, petang ini minum kopi kat Starbuck..

Jom...






Tak jadi pergi ler... :((
Anak2 tak mau pergi...
So...minum kopi kat umah jer lah..

Sunday, May 9, 2010

Hari Ibu...

::Khas Buat Anak Menantu::

Terima Kasih!


Buat tatapan anak2 ku...jua menantu2ku...
Salam sayang dari ma...

Wednesday, May 5, 2010

Hadiah...


Zaman berubah...cara ziarah pun berubah mengikut arus...
Hari2 aku ziarah ke "rumah" rakan2 bloggers...

Pagi tadi, aku ziarah ke rumah Pak Itam yang tinggal kat HC tu..
Dapat hadiah...rezeki kerana rajin bertandang ke umah dia! Aku ingat nak skodeng tengok Mak Itam masak asam pedas...

tup tup...aku tengok terang benderang kat umah dia..
Banyak lampu...dia gantung sana sini..

Lalu...
Dia kasi akak lampu taman...amboi cantik sungguh..
Maka malam ini rumah akak pun ceria gitu...

Tadaaaa.... :)))


Terima kasih Pak Itam...

++++

Kemudian aku ziarah ustaz Lutfi...nun jauh kat Makkah!
Hah...tu dia...
Ini untuk mama zainab dan yang lain-lain!!
Terharu sungguh aku...

Sebenarnya aku yang request supaya Lutfi letakkan gambar buku itu
Dalamnya ada gambar2 yang Lutfi ambik..
Tahniah Lutfi!
Nanti mama nak pergi beli... :D

++++

Ziarah...ziarah...ziarah...
Ziarah kat Makkah lagi. Kali ini rumah Tn Hj Arshad...
Aku sangat suka tengok gambar2 merpati...
Sejak itu Hj Arshad selalu letakkan gambar2 merpati..
Ada suatu entri tu..dia kata "Ini untuk Kak Nab!"
Aku terharu!!


++++

Ada satu hadiah yang aku dapat..
Bukan maya, tapi real punyer!!
Indah aku framekan...

Ada beberapa entri kat PDKM
Yang CL khaskan buat kak nab...Syukran!
Ada gambar2..yang ditujukan untuk kak nab..
Ada gambar2 yang kak nab minat...CL selitkan :))
++++

Terima kasih rakan2 bloggers...anda menceriakan hidup ana. Yang tak disebut nama tu jangan pulak berkecil hati. You are in my heart!!

Monday, May 3, 2010

Cuties...

Babies...they are so cute!
Comel...

So loving


Mengantuk yang amat!!
Ooops...sape ni dengan baby!!

^
^
^
^
^
^
^
^
^

[ Picture from Kehidupan Makkah. Syukran Tn Hj Arshad ]