Saturday, August 28, 2010

Tagines...

Eventually...they are here
Arrived yesterday after two months shipping...
Tagines !! Two lovely tagines that I yearn for
These are the gifts from Ju..
Thank you so much..

Nanti bolehlah cuba masak chicken tagine using the one in green color...:))
The smaller one tu cannot be used for cooking...

Saturday, August 21, 2010

Di Kota Suci Madinah dan Makkah

:: Umrah Ramadhan 1431 ::

Alhamdulillah kerana Allah memilih saya menjadi antara ribuan tetamuNYA menyambut Ramadhan kali ini. Keseronokan beribadah di Makkah sukar diucapkan...pelbagai pengalaman indah...perasaan sayu & sebak, masih lagi terbayang-bayang di saat ini.
Ini merupakan umrah kali pertama dilakukan dalam bulan Ramadhan. Terasa amat bahagia sekali, tanggal 5 Ramadhan, ulangtahun kelahiran saya dapat disambut di depan Baitullah..
Alhamdulillah...
Menangis saya ketika bertawaf sunat pada pagi 5 Ramadhan itu...
Terasa terlalu banyak nikmat yang Allah anugerahkan buat saya
Dan kadang-kadang terasa amat malu untuk meminta-minta lagi dengan Allah..
Ya Rabb..hanya padaMU aku bersujud..

Saya sentiasa berdoa agar saya dijemput menjadi tetamuNYA di bulan Ramadhan..
Alhamdulillah...Allah makbulkan...Allahuakbar!
Yang sebenarnya perancangan kami, hanya suami seorang sahaja yang akan ke sana..
Tapi, dengan izinNYA...DIA mencukupkan apa yang kekurangan!
Bajet yang tak cukup...dicukupkanNYA...Alhamdulillah...Alhamdulillah.

Itulah..bila hati kita benar2 ingin ke Baitullah..
Berdoalah bersungguh-sungguh...ikhlas...dan InsyaAllah..akan termakbullah doa kita itu..

Situasi sebegini telah beberapa kali berlaku kepada kami..
Kesempitan kewangan akan selesai dengan mudahnya bila hati telah bulat untuk ke RumahMU Ya Allah...
Ada jer rezeki yang kita tak jangkakan, tiba2 dapat mencukupkan perbelanjaan kita...
Allah Maha Kaya!!

+++


~ suasana di luar Haram ~

+++


~ Di Madinah Al-Munawarrah ~

+++

Ketika sesi ziarah di Makkah


+++

Ini sesi ziarah kedai!


+++

Kesesakan yang teruk di Kota Suci Makkah


+++

Mencuri pandanganku!!


+++

Bertemu dengan Tn Hj Arshad di DSaji
Tn Hj belanja makan chicken mandy..


+++

Berhenti makan sewaktu dalam perjalanan dari Madinah ke Makkah


+++

Dalam penerbangan Saudi Air


+++
Kedai di ladang kurma


Sewaktu di Makkah, saya turut mendoakan rakan2 blogger PDKM agar dikurniakan Allah segala kebaikan di dunia & akhirat...
Juga mendoakan agar kalian dijemput menjadi Tetamu Allah.

Thursday, August 19, 2010

Selamat Berangkat CL...


Semalam CL sambut akak dari Makkah di KLIA
Hari ini...sebentar lagi CL pula akan berangkat pulang ke Makkah
Akak doakan segala kebaikan buat CL
Anda insan yang berhati mulia...
Terima kasih yang tak terhingga...di atas segala2nya
Terutama doa2 yang CL selalu titipkan buat akak dan famili
Alhamdulillah...berbanyak2 syukur kepada Allah SWT kerana telah makbulkan banyak doa2 itu...Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...

~ SELAMAT BERANGKAT KE KOTA SUCI MAKKAH ~

Wednesday, August 4, 2010

Terima Kasih CL..


::Kunjungan seorang adik ke rumah kakak::

Kami sangat terharu dengan kunjungan CL..
Ye lah...dia datang dari jauh semata-mata untuk bertemu kami sebelum kami berangkat...
Lepas tu pulak CL baru nak pulih dari sakit pinggangnya..

Walaupun akak kata tak apalah CL tak datang pun...
CL tetap mau datang, sebab CL kata dah janji...perjanjian dah termeterai lama dulu sejak CL masih di Makkah ...hehehe..
Itu bermakna CL seorang yang amat menepati janji..!!

CL akak ucapkan jutaan TERIMA KASIH..
Hanya Allah SWT yang dapat membalasnya..
Kami terharu dan amat gembira dengan kehadiran CL, walaupun seketika cuma..


Hidangan minum petang yang sempoi...
Asalnya akak prepare menu yang lain, sebab ingatkan CL tiba time lunch...

Tetiba tau CL nak datang petang...jam 6 petang
So..ubah menu..sori arr CL n Nazir...tak sedap pun tak per arr...:((

Terima kasih CL...
Di atas pemberian cenderahati3 ini...
Jubah ! esok akak pakai...syukran!