Showing posts with label Ragam. Show all posts
Showing posts with label Ragam. Show all posts

Saturday, January 9, 2010

Ragam

Kucing2 aku sentiasa membuat ragam..
Macam2 ragam...aksi2 ragam...
Si Kiki kat atas tu sedang cuba refleksologi kakinya!
Si Milo ni suka "gelek2kan" badannya kat pokok...kat rumput...kat mana2lah yang dia suka.
[ Milo dah 'lari dari rumah'!! :( ]

Lagi satu hobi Si Kiki adalah masuk dalam tempat2 yang dia boleh "rehat'kan mindanya!!
Sorokkan diri dari gangguan orang...kah2
Yang Kiki amat minat ialah menyorok dalam tempayan...

Itu adalah antara ragam kucing2 kami!

+++

...Ragam Kanak2...

Suatu petang kala hujan lebat bulan Disember baru2 ni...
Kedengaran riuh rendah 'kanak2" keseronokan bermain hujan

Aku lihat ada tiga orang "kanak2" sedang mandi...
Wah! seronoknya mereka...
Yang sorang tu tak leh nak tunjuk kat sini ...


+++

::: Ragam Lagi! :::

Suatu malam...ketika aku dok kat meja melayari internet
Tetiba pintu bilik ku diketuk orang!
Tanpa memandang ... aku kata masuklah..
Terkezuuut aku!!
"Budak2" niiii....

Terjumpa pulak jubah yang mereka beli di Madinah dulu...
Katanya mereka sedang mengemas almari
Lalu kembalilah nostalgia sewaktu mereka berpakaian sedemikian di Tanah Suci..
Mereka nak surprisekan aku...
Nah!! aku surprisekan mereka kat sini!!
Wakakaka!!